Turistické cíle
Zobrazuji výsledky 981 - 990 z celkem 11650
Stanice metra Malostranská
15.02.2009 Praha
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1978. Je ražená, pilířová a tvoří ji tři lodě. Střední loď má délku 107,2 m. Hloubka stanice je 32 m. Je obložena eloxovaným hliníkem žlutavé a zelené barvy. Vestibul stanice je monolitické konstrukce, je pod povrchem a je obložen šedým mramorem. Stanice navazuje na tramvajovou a autobusovou…
Stanice metra Hradčanská
15.02.2009 Praha
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1978. Tvoří ji tři lodě. Střední loď je zkrácená, měří 55 m. Hloubka stanice je 43 m. Interiér stanice byl obložen eloxovaným hliníkem zlatooranžové barvy a broušenou opukou. Výzdoba stanice od P. Honzátka, S. Nejdla J. Prádlera tvořily komponenty československých symbolů zhotovené z opuky,…
Stanice metra Flora
15.02.2009 Praha
Stanice je v provozu od roku 1980. Je ražená, pilířová a trojlodní. Hloubka stanice je 28 m. Nástupiště bylo obloženo eloxovaným hliníkem fialočervené barvy. Vestibul stanice byl vyzdoben deseti keramickými reliéfy s květinovými náměty, které vytvořil P. Svoboda. Východ ze stanice na Vinohradskou ulici byl vyzdoben sousoším Rodina od V.…
Stanice metra Želivského
15.02.2009 Praha
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1980. Je ražená, pilířová a trojlodní. Hloubka stanice je 27 m. Nástupiště bylo obloženo eloxovaným hliníkem v barvě mědi. Vestibul byl vyzdoben bronzovým reliéfem Jana Husa, Jana Želivského, Jana Žižky a husitské ženy s práčetem. Plastiky vytvořila J. Adamcová. Východ z metra byl vyzdoben kašnou s…
Stanice metra Strašnická
15.02.2009 Praha
Stanice byla uvedena do provozu v roce v roce 1978. Byla vybudována z povrchu. Nástupiště stanice bylo obloženo prefabrikovanými deskami. Vestibul je nadzemní a má kruhový půdorys. Na stanici navazují tramvaje a autobusy. Název stanice je odvozen od její polohy, od názvu katastru Strašnice.Stanice je součástí pražské hromadné dopravy,…
Stanice metra Skalka
15.02.2009 Praha
Stanice metra Skalka je umístěna pod ulicí Na padesátém. Zprovozněna byla 4.7.1990. Hloubka nástupiště je 10,96 m pod povrchem. Stanice je hloubaná, založená v otevřené jámě zajištěné kotvenými pilotovými stěnami. Konstrukce je železobetonová, monolitická, se sloupy na nástupišti, stavěná tak aby vždy na jedné koleji byl zachován provoz.…
Stanice metra Depo Hostivař
15.02.2009 Praha
Depo Hostivař bylo uvedeno do provozu v roce 1985 jako technická základna pro trasu A a přechodně i pro trasu C. U stanice je umístěno sousoší Rodina od V. Navrátila, které původně zdobilo stanici metra Flora.Název stanice je odvozen od její funkce a polohy.V současné době poslední stanicí na východní straně trasy. Od ostatích zastávek…
Stanice metra Letňany
15.02.2009 Praha
Stanice metra Letňany je situována v blízkosti Letňanského výstaviště.Zprovozněna byla 8.5.2008Hloubka nástupiště je 10,3 m pod povrchem.Stanice je v současné době koncovou stanicí a nacházejí se za ní obratové koleje. Stanice i koncové koleje jsou hloubené, vybudované v otevřené stavební jámě zajištěné záporovým pažením kotveným v…
Stanice metra Prosek
15.02.2009 Praha
Stanice metra Prosek je situována v blízkosti nákupního centra u křižovatky ulic Prosecká a Vysočanská.Zprovozněna byla 8.5.2008Hloubka nástupiště je přibližně 13 m pod povrchem.Stanice je hloubená, vybudovaná v otevřené jámě pod zajištěním záporových stěn kotvených v několika úrovních. Konstrukce stanice je železobetonová, s bočními…
Stanice metra Střížkov
15.02.2009 Praha
Stanice metra Střížkov je v blízkosti Prosecké polikliniky u křižovatky ulic Vysočanská, Teplická a Lovosická.Zprovozněna byla 8.5.2008Hloubka nástupiště je 6,3 m pod povrchem.Stanice je hloubená, vybudovaná v otevřené stavební jámě. Je tvořena jediným halovým prostorem o rozměrech 160 x 42 m se zavěšenou ocelovou konstrukcí…