Stanice metra Strašnická
Praha
Stanice byla uvedena do provozu v roce v roce 1978. Byla vybudována z povrchu. Nástupiště stanice bylo obloženo prefabrikovanými deskami. Vestibul je nadzemní a má kruhový půdorys. Na stanici navazují tramvaje a autobusy. Název stanice je odvozen od její polohy, od názvu katastru Strašnice.Stanice je součástí pražské hromadné dopravy, kterou tvoří trasy metra, městských autobusů a tramvají. Zahrn…
Adresa a kontaktní informace
Stanice byla uvedena do provozu v roce v roce 1978. Byla vybudována z povrchu. Nástupiště stanice bylo obloženo prefabrikovanými deskami. Vestibul je nadzemní a má kruhový půdorys. Na stanici navazují tramvaje a autobusy.
Název stanice je odvozen od její polohy, od názvu katastru Strašnice.
Stanice je součástí pražské hromadné dopravy, kterou tvoří trasy metra, městských autobusů a tramvají. Zahrnuje i Petřínskou lanovku, lanovku v pražské ZOO a přívozy přes Vltavu. Dopravní spojení má téměř každá pražská ulice, každé náměstí, či nábřeží. Zabezpečuje přesuny po Praze jak Pražanům, především do zaměstnání, tak návštěvníkům Prahy, turistům. Jejím prostřednictvím mohou navštěvovat pražské památky, divadla, koncerty, výstavy, muzea, kluby, fitcentra apod. Díky ní mají zabezpečenou dopravu i hotely a jiná zařízení poskytující v Praze ubytování, jako například priváty, kempy, botely, hostely, turistické ubytovny, ale i podniky nabízející pohostinství, jako jsou restaurace, kavárny, jídelny, pizzerie, pivnice, cukrárny apod. Prostřednictvím pražské hromadné dopravy je tak dostupná veškerá kultura, kterou Praha svým obyvatelům a návštěvníkům nabízí, stejně jako její jedinečná architektura, příroda, zábava a další nepřeberné množství historických, kulturních, duchovních a přírodních hodnot. A to 24 hodin denně!
Stanice metra Strašnická je umístěna v podzemí v blízkosti křižovatky ulic Starostrašnická – V Olšinách.
Zprovozněna byla 11.7.1987
Hloubka nástupiště je 7,5 m pod povrchem.
Stanice je hloubená, založená v otevřené jámě. Stanice byla vystavěna na spojce do Depa Hostivař a to již v době kdy byla tato spojka v provozu. Konstrukce stanice je železobetonová, monolitická, zastropená předpjatými prefabrikovanými nosníky. Obklad stěn tvoří glazované keramické tvárnice Hurdis v barvě tmavohnědé.
Ze stanice vede jedno pevné schodiště do povrchového vestibulu. Konstrukce stanice navíc umožňuje dostavbu druhého vestibulu na opačném konci stanice, kde je také již předvybudováno pevné schodiště. Za stanicí se nachází obratiště a odstavné koleje většího rozsahu v délce 291 m.
Počet provozně-služebních místností: 115
Obestavěný prostor: 40.200 m3.
Stavební náklady: 241 mil. korun.
Líbí se vám tento článek a rádi byste, aby se v rubrice Památky zobrazoval mezi prvními?
Pošlete SMS zprávu ve tvaru ATLASCESKA 13825 na telefonní číslo 9033350 a článek tak nikdo nepřehlédne!
Cena SMS zprávy je 50 Kč včetně DPH. Službu technicky zajišťuje Airtoy a.s. Reklamace plateb na reklamace@airtoy.cz nebo lince 602 777 555, 9 - 17 hodin, Po-Pá, www.platmobilem.cz. Kontakt na provozovatele: redakce@atlasceska.cz
Zajímavé akce v okolí
Elgarův koncert a Enigma 2024 - Pra…
25.11.2024 - 25.11.2024
Náměstí Republiky 5,…
Obecní dům, pondělí 25. 11. 2024 v 19.30 hodin
Meziškolní konference Rada mladších…
27.11.2024 - 27.11.2024
Mariánské náměstí 2/2,…
Organizace Dělej co tě baví, z. ú. připravuje na letošní podzim už 11. ročník projektu Rada mladších, v rámci kterého…
Přednáška k Chasing The Hourglass -…
28.11.2024 - 28.11.2024
Pragovka Gallery,…
Pragovka Gallery vás zve na doprovodný program k výstavě Vojtěcha Nováka a Eleny Pecenové CHASING THE HOURGLASS ve…
Křest knihy Samira Hausera Vyvrhel …
29.11.2024 - 29.11.2024
Futurum
Nekompromisní příběh českého krále zvrhlosti. Samir Hauser ve své biografii odhaluje pravou tvář devadesátek. Jak…