Stanice metra Flora
Praha
Stanice je v provozu od roku 1980. Je ražená, pilířová a trojlodní. Hloubka stanice je 28 m. Nástupiště bylo obloženo eloxovaným hliníkem fialočervené barvy. Vestibul stanice byl vyzdoben deseti keramickými reliéfy s květinovými náměty, které vytvořil P. Svoboda. Východ ze stanice na Vinohradskou ulici byl vyzdoben sousoším Rodina od V. Navrátila. Sousoší bylo po roce 1989 přemístěno ke stanici D…
Adresa a kontaktní informace
Stanice je v provozu od roku 1980. Je ražená, pilířová a trojlodní. Hloubka stanice je 28 m. Nástupiště bylo obloženo eloxovaným hliníkem fialočervené barvy. Vestibul stanice byl vyzdoben deseti keramickými reliéfy s květinovými náměty, které vytvořil P. Svoboda. Východ ze stanice na Vinohradskou ulici byl vyzdoben sousoším Rodina od V. Navrátila. Sousoší bylo po roce 1989 přemístěno ke stanici Depo Hostivař. Stanice navazuje na tramvajovou a autobusovou dopravu. Projektantem byl R. Kraus.
Název stanice je odvozen od její polohy.
Stanice je součástí pražské hromadné dopravy, kterou tvoří trasy metra, městských autobusů a tramvají. Zahrnuje i Petřínskou lanovku, lanovku v pražské ZOO a přívozy přes Vltavu. Dopravní spojení má téměř každá pražská ulice, každé náměstí, či nábřeží. Zabezpečuje přesuny po Praze jak Pražanům, především do zaměstnání, tak návštěvníkům Prahy, turistům. Jejím prostřednictvím mohou navštěvovat pražské památky, divadla, koncerty, výstavy, muzea, kluby, fitcentra apod. Díky ní mají zabezpečenou dopravu i hotely a jiná zařízení poskytující v Praze ubytování, jako například priváty, kempy, botely, hostely, turistické ubytovny, ale i podniky nabízející pohostinství, jako jsou restaurace, kavárny, jídelny, pizzerie, pivnice, cukrárny apod. Prostřednictvím pražské hromadné dopravy je tak dostupná veškerá kultura, kterou Praha svým obyvatelům a návštěvníkům nabízí, stejně jako její jedinečná architektura, příroda, zábava a další nepřeberné množství historických, kulturních, duchovních a přírodních hodnot. A to 24 hodin denně!
Stanice metra Flora je umístěna v podzemí pod Vinohradskou třídou východně od křižovatky Vinohradská – Jičínská
Zprovozněna byla 22.12.1980
Hloubka nástupiště je 25,4 m pod povrchem.
Stanice je ražená, pilířového typu. Konstrukcí trojlodní se zkrácenou střední lodí. Ke stanici patří technologický tunel o délce 83 m. Obklad za kolejišti tvoří hliníkové výlisky v barvě vínově červené (bordó).
Z nástupiště vede jeden eskalátorový tunel do podzemního vestibulu pod křižovatku ulic Vinohradská a Jičínská.
Počet provozně-služebních místností: 88
Obestavěný prostor: 46.431 m3.
Stavební náklady: 254 mil. korun.
Líbí se vám tento článek a rádi byste, aby se v rubrice Památky zobrazoval mezi prvními?
Pošlete SMS zprávu ve tvaru ATLASCESKA 13823 na telefonní číslo 9033350 a článek tak nikdo nepřehlédne!
Cena SMS zprávy je 50 Kč včetně DPH. Službu technicky zajišťuje Airtoy a.s. Reklamace plateb na reklamace@airtoy.cz nebo lince 602 777 555, 9 - 17 hodin, Po-Pá, www.platmobilem.cz. Kontakt na provozovatele: redakce@atlasceska.cz
Zajímavé akce v okolí
Elgarův koncert a Enigma 2024 - Pra…
25.11.2024 - 25.11.2024
Náměstí Republiky 5,…
Obecní dům, pondělí 25. 11. 2024 v 19.30 hodin
Meziškolní konference Rada mladších…
27.11.2024 - 27.11.2024
Mariánské náměstí 2/2,…
Organizace Dělej co tě baví, z. ú. připravuje na letošní podzim už 11. ročník projektu Rada mladších, v rámci kterého…
Přednáška k Chasing The Hourglass -…
28.11.2024 - 28.11.2024
Pragovka Gallery,…
Pragovka Gallery vás zve na doprovodný program k výstavě Vojtěcha Nováka a Eleny Pecenové CHASING THE HOURGLASS ve…
Křest knihy Samira Hausera Vyvrhel …
29.11.2024 - 29.11.2024
Futurum
Nekompromisní příběh českého krále zvrhlosti. Samir Hauser ve své biografii odhaluje pravou tvář devadesátek. Jak…