Turistické cíle
Zobrazuji výsledky 1011 - 1020 z celkem 11650
Stanice metra Náměstí Republiky
15.02.2009 Praha
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1985. Je hluboká 41 m. Má dva vestibuly. Jeden vyúsťuje na náměstí republiky a druhy u Masarykova nádraží. Vestibul na náměstí Republiky byl vyzdoben šesti skleněnými stěnami od V. Ciglera a vestibul u Masarykova nádraží skleněnou mozaikou od J. Grima. Stanice navazuje na tramvajovou a železniční…
Stanice metra Můstek
15.02.2009 Praha
Stanice Můstek je přestupní stanicí mezi trasami metra A a B. Horní stanice pro trasu A byla uvedena do provozu v roce 1978 a spodní stanice pro trasu B v roce 1985. Horní stanice je trojlodní a je v hloubce 30 m. Střední loď má délku 167 m. Je obložena eloxovaným hliníkem zlatožluté barvy a hnědým mramorem. Součástí výzdoby stanice je…
Stanice metra Národní třída
15.02.2009 Praha
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1985. Její délka je 137 m a hloubka 39,5 m. Má jeden vestibul ústící u křižovatky Spálené ulice a Národní třídy. Stanice navazuje na tramvajovou dopravu. Stavbu projektovala R. Staňková.Název stanice je odvozen od její polohy. Leží u jedné z nevýznamnějších pražských ulic, u Národní třídy.Stanice je…
Stanice metra Karlovo náměstí
15.02.2009 Praha
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1985. Je ražená, trojlodní a pilířová. Má délku 500 m a je více než 40 m. Hluboká. Jeden vestibul ústí cca ve středu jižní části Karlova náměstí a druhý vyúsťuje na Palackého náměstí. Stanice navazuje na tramvajovou a autobusovou dopravu. Vestibul ústící na Karlovo náměstí byl vyzdoben mozaikou…
Stanice metra Anděl
15.02.2009 Praha
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1985. Je ražená, pilířová, trojslovní 38 m hluboká. Má dva vestibuly. Jeden ústí na křižovatce ulic Nádražní a Plzeňské, druhý pod Ženskými domovy. Navazuje na tramvajovou a autobusovou dopravu.Stanice měla symbolizovat přátelství mezi bývalým Československem a Sovětským svazem. Tomu odpovídal jak…
Stanice metra Nádraží Smíchov
15.02.2009 Praha
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1985. Byla vybudována z povrchu. Její hloubka je 11,1 m. Stanice má dva podzemní vestibuly. Navazuje na tramvajovou dopravu směrem na Barrandov a do centra, autobusovou dopravu a železniční dopravu. stanice byla až do roku 1988 konečnou trasy B v její západní části. Stavbu projektoval J. David.Název…
Stanice metra Radlická
15.02.2009 Praha
Stanice je v blízkosti sportovního areálu v Radlicích a v současné době i v těsném sousedství centrály ČSOB. Zprovozněna byla na II. úseku trasy B v roce 1988.Hloubka nástupiště je 11,5 m pod povrchem.Stanice je hloubená, založená v jámě, jejíž čelní strany byly zajištěny kotvenými podzemními stěnami a boční svahy kotvenými…
Stanice metra Jinonice
15.02.2009 Praha
Stanice metra je umístěna pod ulicí Radlická na pokraji Jinonic. Zprovozněna byla na II. úseku trasy B v roce 1988.Hloubka nástupiště je 23 m pod povrchem.Stanice je ražená, pilířového typu. Konstrukce je trojlodní se zkráceným středním tunelem na délku 35 m. Na nástupiště vede 7 párů prostupů. Obklad tvoří skleněné tvarovky podobné těm…
Stanice metra Nové Butovice
15.02.2009 Praha
Stanice je umístěna pod Bucharovou ulicí v blízkosti Sídliště Nové Butovice.Zprovozněna byla na II. úseku trasy B v roce 1988 pod názvem Dukelská. V roce 1990 byl název změněn na dnešní Nové Butovice. Až do roku 1994 byla tato stanice konečná a proto se za ní nacházejí obratové koleje.Hloubka nástupiště je pouhých 5,3 m pod…
Stanice metra Hůrka
15.02.2009 Praha
Stanice metra je situována do prostoru Slunečního náměstí. Zprovozněna byla na IV. úseku trasy B v roce 1994.Hloubka nástupiště je jen 0,6 m pod povrchem.Stanice je velmi mělce hloubená a její konstrukce vytváří terénní zlom Slunečního náměstí. Konstrukce je monolitická, železobetonová a tvoří trojtrakt se železobetonovými sloupy. Jižní…