Stanice metra Národní třída
Praha
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1985. Její délka je 137 m a hloubka 39,5 m. Má jeden vestibul ústící u křižovatky Spálené ulice a Národní třídy. Stanice navazuje na tramvajovou dopravu. Stavbu projektovala R. Staňková.Název stanice je odvozen od její polohy. Leží u jedné z nevýznamnějších pražských ulic, u Národní třídy.Stanice je součástí pražské hromadné dopravy, kterou tvoří trasy metra…
Adresa a kontaktní informace
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1985. Její délka je 137 m a hloubka 39,5 m. Má jeden vestibul ústící u křižovatky Spálené ulice a Národní třídy. Stanice navazuje na tramvajovou dopravu. Stavbu projektovala R. Staňková.
Název stanice je odvozen od její polohy. Leží u jedné z nevýznamnějších pražských ulic, u Národní třídy.
Stanice je součástí pražské hromadné dopravy, kterou tvoří trasy metra, městských autobusů a tramvají. Zahrnuje i Petřínskou lanovku, lanovku v pražské ZOO a přívozy přes Vltavu. Dopravní spojení má téměř každá pražská ulice, každé náměstí, či nábřeží. Zabezpečuje přesuny po Praze jak Pražanům, především do zaměstnání, tak návštěvníkům Prahy, turistům. Jejím prostřednictvím mohou navštěvovat pražské památky, divadla, koncerty, výstavy, muzea, kluby, fitcentra apod. Díky ní mají zabezpečenou dopravu i hotely a jiná zařízení poskytující v Praze ubytování, jako například priváty, kempy, botely, hostely, turistické ubytovny, ale i podniky nabízející pohostinství, jako jsou restaurace, kavárny, jídelny, pizzerie, pivnice, cukrárny apod. Prostřednictvím pražské hromadné dopravy je tak dostupná veškerá kultura, kterou Praha svým obyvatelům a návštěvníkům nabízí, stejně jako její jedinečná architektura, příroda, zábava a další nepřeberné množství historických, kulturních, duchovních a přírodních hodnot. A to 24 hodin denně!
Stanice se nachází pod bloky domů mezi ulicemi Spálená a Vladislavova.
Zprovozněna byla na I. Úseku trasy B v roce 1985.
Hloubka nástupiště je 39 m pod povrchem.
Stanice je ražená, pilířového typu. Konstrukce je trojlodní se zkráceným středním tunelem. Na nástupiště vede 15 párů prostupů. Nástupiště i stěny za kolejištěm jsou obloženy tabulemi vrstveného plochého skla Connex se zalisovanou zlatou folií. Ke stanici patří technologický tunel o délce 124 m.
Z nástupiště vede jeden eskalátorový tunel do povrchového vestibulu umístěným za obchodním domem TESCO. Je konstrukce tvoří železobetonový monolitický skelet s prosklenými stěnami. Konstrukce stanice navíc umožňuje dostavět druhý výstup do prostoru ulic Vodičkova/Vladislavova.
Počet provozně-služebních místností: 117
Obestavěný prostor: 53.284 m3
Stavební náklady: 344 mil. korun.
Líbí se vám tento článek a rádi byste, aby se v rubrice Památky zobrazoval mezi prvními?
Pošlete SMS zprávu ve tvaru ATLASCESKA 13810 na telefonní číslo 9033350 a článek tak nikdo nepřehlédne!
Cena SMS zprávy je 50 Kč včetně DPH. Službu technicky zajišťuje Airtoy a.s. Reklamace plateb na reklamace@airtoy.cz nebo lince 602 777 555, 9 - 17 hodin, Po-Pá, www.platmobilem.cz. Kontakt na provozovatele: redakce@atlasceska.cz
Zajímavé akce v okolí
Elgarův koncert a Enigma 2024 - Pra…
25.11.2024 - 25.11.2024
Náměstí Republiky 5,…
Obecní dům, pondělí 25. 11. 2024 v 19.30 hodin
Meziškolní konference Rada mladších…
27.11.2024 - 27.11.2024
Mariánské náměstí 2/2,…
Organizace Dělej co tě baví, z. ú. připravuje na letošní podzim už 11. ročník projektu Rada mladších, v rámci kterého…
Přednáška k Chasing The Hourglass -…
28.11.2024 - 28.11.2024
Pragovka Gallery,…
Pragovka Gallery vás zve na doprovodný program k výstavě Vojtěcha Nováka a Eleny Pecenové CHASING THE HOURGLASS ve…
Křest knihy Samira Hausera Vyvrhel …
29.11.2024 - 29.11.2024
Futurum
Nekompromisní příběh českého krále zvrhlosti. Samir Hauser ve své biografii odhaluje pravou tvář devadesátek. Jak…