Stanice metra Staroměstská
Praha
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1978. Je ražená, pilířová a má tři lodě. Střední loď má délku 68,2 m. Hloubka stanice je 29 m. Je obložena eloxovaným černým hliníkem. Vestibul stanice je podzemní a ústí do Kaprovy ulice. Stanice navazuje na tramvajovou a autobusovou dopravu. Podle původního projektu byla vyzdobena kamennou mozaikou znázorňující "Vítězný únor 1948" od M. Sladkého …
Adresa a kontaktní informace
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1978. Je ražená, pilířová a má tři lodě. Střední loď má délku 68,2 m. Hloubka stanice je 29 m. Je obložena eloxovaným černým hliníkem. Vestibul stanice je podzemní a ústí do Kaprovy ulice. Stanice navazuje na tramvajovou a autobusovou dopravu. Podle původního projektu byla vyzdobena kamennou mozaikou znázorňující "Vítězný únor 1948" od M. Sladkého s verši M. Floriána. Projektantem byl L. Hanel.
Název stanice je odvozen od její polohy na Starém Městě.
Stanice je součástí pražské hromadné dopravy, kterou tvoří trasy metra, městských autobusů a tramvají. Zahrnuje i Petřínskou lanovku, lanovku v pražské ZOO a přívozy přes Vltavu. Dopravní spojení má téměř každá pražská ulice, každé náměstí, či nábřeží. Zabezpečuje přesuny po Praze jak Pražanům, především do zaměstnání, tak návštěvníkům Prahy, turistům. Jejím prostřednictvím mohou navštěvovat pražské památky, divadla, koncerty, výstavy, muzea, kluby, fitcentra apod. Díky ní mají zabezpečenou dopravu i hotely a jiná zařízení poskytující v Praze ubytování, jako například priváty, kempy, botely, hostely, turistické ubytovny, ale i podniky nabízející pohostinství, jako jsou restaurace, kavárny, jídelny, pizzerie, pivnice, cukrárny apod. Prostřednictvím pražské hromadné dopravy je tak dostupná veškerá kultura, kterou Praha svým obyvatelům a návštěvníkům nabízí, stejně jako její jedinečná architektura, příroda, zábava a další nepřeberné množství historických, kulturních, duchovních a přírodních hodnot. A to 24 hodin denně!
Stanice metra Staroměstská je situována pod Kaprovou ulicí.
Zprovozněna byla 12.8.1978.
Hloubka nástupiště je 28 pod povrchem.
Stanice je ražená, pilířového typu. Konstrukce je trojlodní se zkrácenou střední lodí a 8 páry prostupů do lodí bočních. Ke stanici je navázán technologický tunel o délce 84 m. Obklad stěn za kolejištěm je opět z hliníkových výlisků v barvě červené a jejích odstínech.
Z nástupiště vede jeden eskalátorový tunel do podzemního vestibulu pod křižovatkou ulic Kaprova a Valentinská. Kromě toho konstrukce stanice umožňuje dostavbu druhého eskalátorového tunelu – výstupu do prostoru směrem ke Staroměstskému náměstí.
Počet provozně-služebních místností: 94
Obestavěný prostor: 41.090 m3.
Stavební náklady: 265 mil. korun.
Líbí se vám tento článek a rádi byste, aby se v rubrice Památky zobrazoval mezi prvními?
Pošlete SMS zprávu ve tvaru ATLASCESKA 13818 na telefonní číslo 9033350 a článek tak nikdo nepřehlédne!
Cena SMS zprávy je 50 Kč včetně DPH. Službu technicky zajišťuje Airtoy a.s. Reklamace plateb na reklamace@airtoy.cz nebo lince 602 777 555, 9 - 17 hodin, Po-Pá, www.platmobilem.cz. Kontakt na provozovatele: redakce@atlasceska.cz
Zajímavé akce v okolí
Elgarův koncert a Enigma 2024 - Pra…
25.11.2024 - 25.11.2024
Náměstí Republiky 5,…
Obecní dům, pondělí 25. 11. 2024 v 19.30 hodin
Meziškolní konference Rada mladších…
27.11.2024 - 27.11.2024
Mariánské náměstí 2/2,…
Organizace Dělej co tě baví, z. ú. připravuje na letošní podzim už 11. ročník projektu Rada mladších, v rámci kterého…
Přednáška k Chasing The Hourglass -…
28.11.2024 - 28.11.2024
Pragovka Gallery,…
Pragovka Gallery vás zve na doprovodný program k výstavě Vojtěcha Nováka a Eleny Pecenové CHASING THE HOURGLASS ve…
Křest knihy Samira Hausera Vyvrhel …
29.11.2024 - 29.11.2024
Futurum
Nekompromisní příběh českého krále zvrhlosti. Samir Hauser ve své biografii odhaluje pravou tvář devadesátek. Jak…