Turistické cíle
Zobrazuji výsledky 21 - 30 z celkem 346
Zeměměřičská věž Vysoký Kamýk
12.06.2013 Žďár
Vrch Vysoký Kamýk v Píseckých horách byl za Rakouska-Uherska vybrán jako jeden ze základních bodů trigonometrické sítě a roku 1864 vyměřen. Od roku 1931 tu stávala, ale jen poměrně krátce dřevěná vyhlídková věž. Geodetický bod označuje žulový hranol vysoký 65 cm. V roce 1941 bylo zdejší místo obohaceno o 16 m vysokou zděnou věž (jedna z…
Vítkovické vysoké pece - Dolní oblast Vítkovice
23.05.2013 Ostrava
Vítkovické železárny je rozsáhlý areál bývalého obrovského strojírenského podniku, který od počátku 21. století prochází postupnou přeměnou na moderní společenský park se zachovanými některými stavbami původních železáren. Součástí železáren je i bývalý důl Hlubina, jenž byl zdrojem vysoce jakostního koksovatelného uhlí.Vznik železáren…
Berlova vápenka u Třemošnice
06.05.2013 Třemošnice
První pec zde byla postavena v roce 1880 a před první světovou válkou produkovala Berlova vápenka na 25 tun vápna denně. Po válce ve dvacátých letech to bylo dokonce 45 tun denně. Vápenec sem byl dopravován košíkovou lanovkou z nedalekých Prachovic, poháněnou parním strojem. Patřila k nejstarším u nás, měla délku 5,5 km, 180 košů…
Akvadukt Chomutov
06.05.2013 Chomutov
Na severozápadním okraji Chomutova se přes údolí potoka Chomutovky a zároveň nad ulicí Bezručova klene 142 m dlouhý železobetonový akvadukt, který převádí vodu umělého kanálu Podkrušnohorského přivaděče.
Podkrušnohorský přivaděč
06.05.2013 Chomutov
Podkrušnohorský přivaděč je soustava vodních kanálů, podzemních potrubí, nádrží a dokonce akvaduktu, který vodu přivaděče převádí přes údolí potoka Chomutovky na okraji Chomutova. Účelem tohoto celkem 33,8 km dlouhého kanálu byla ochrana povrchových dolů před povodněmi, které hrozily z místních malých krušnohorských toků. Dalším jeho…
Silniční tunel - Hřebeč
06.05.2013 Koclířov
Hřebečský silniční tunel byl vystavěn v letech 1994-1997 na frekventované silnici I/35 mezi Moravskou Třebovou a Litomyšlí v blízkosti obce Koclířov. Tunel má délku 354 m, je jednotubusový se třemi jízdními pruhy (dva ve stoupání, jeden klesající) a průjezdním profilu 5,2 m.
Královopolský tunel - Brno
06.05.2013 Brno
Královopolský anebo také Dobrovského tunely byl vystavěn v letech 2006-2012 na brněnském VMO. Začíná pod ulicí Hradeckou a končí u Svitavské radiály při ulici Sportovní. Je dvoutubusový po dvou jízdních pruzích v každém tubusu. Jeden tubus má délku 1237 m, druhý pak 1258 m. Výstavba tunelu se protáhla, neboť během výstavby bylo na…
Husovický tunel - Brno
06.05.2013 Brno
Husovický tunel je součástí VMO Brno a je také prvním vybudovaným tunelem na této trase v letech 1996-1998. Vzhledem k tomu, že se nad ním necházela nijak zastavěná oblast byl vystavěn hloubeným způsobem. Má dva samostatné tubusy po dvou jízdních pruzích. Délka tunelu je 580 m a podchází městskou část Husovice zhruba v místech pod ulicí…
Pisárecký tunel - Brno
06.05.2013 Brno
Pisárecký tunel byl vystavěn v letech 1994-1998 na silnici I/23, která v současné době funguje již jako spojka mezi dálnicí D1 (exit 190) a budovaným brněnským VMO. Podchází terénní nerovnost mezi Pisárkami a Novým Lískovcem. Jeho délka je 510 m, tvoří jej dva ražené tubusy, každý z nich má dva jízdní pruhy.